Author: Norbert Tomaszewski
Institution: University of Wrocław
Year of publication: 2018
Source: Show
Pages: 158-177
DOI Address: https://doi.org/10.15804/athena.2018.59.11
PDF: apsp/59/apsp5911.pdf

The fast-growing Latino community in the United States became one of the most influential voting groups of this decade. The article shows how President Obama used the endorsement of Hispanic celebrities through viral videos and fundraisers to win among this community, while acknowledging and comparing this case to Donald Trump’s presidential campaign in 2016, during which he could not count on the celebrities of Latin descent. The article tries to answer the question whether Hollywood can or cannot influence the ethnic voting groups and why this way of canvassing is only possible for the Democratic Party.

CZY CELEBRYCI MOGĄ MIEĆ WPŁYW NA DECYZJE LATYNOAMERYKAŃSKIEGO WYBORCY? PORÓWNANIE PREZYDENCKICH KAMPANII BARACKA OBAMY I DONALDA TRUMPA

Latynoamerykanie przez zwiększanie swojej liczebności mają coraz większy wpływ na wyniki wyborów w Stanach Zjednoczonych. Artykuł pokazuje, w jaki sposób Barack Obama wykorzystał poparcie celebrytów latynoskiego pochodzenia, by zdobyć głosy tej grupy społecznej. Jednocześnie rezultat badania porównano z kampanią Donalda Trumpa z 2016 roku, będącego w zupełnie innej sytuacji. Czy Hollywood faktycznie jest w stanie wpłynąć na wynik wyborów przez manipulację zachowaniem wyborczym wybranych grup etnicznych? Czy taki sposób prowadzenia kampanii wyborczej to jedyna droga dla Partii Demokratycznej w XXI wieku? Na te oraz wiele innych pytań autor stara się odpowiedzieć, opierając się na teoriach marketingowych.

BIBLIOGRAFIA:

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart