Attraction Attribution as a Theoretical Basis of Public Diplomacy Instruments Evaluation

  • Author: Marina Samsonova
  • Institution: University of Warsaw
  • Year of publication: 2017
  • Source: Show
  • Pages: 155-162
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/athena.2017.56.09
  • PDF: apsp/56/apsp5609.pdf

The article tackles the issue of measurement and evaluation of the effectiveness of public diplomacy instruments, such as strategies. The author suggests applying the approach based on the phenomenon of attraction. The evaluation of quality of public diplomacy is presented as the evaluation of influence of capabilities of public diplomacy instruments, and their certain set (aggregate) in subjective and functional strategies of public diplomacy. The article also argues a state that the more public diplomacy instruments meet the conditions of successful attraction and affiliation, the more likely they would be attractive to the population of a host country and would provide an involvement effect.

ATRYBUCJA ATRAKCYJNOŚCI JAKO TEORETYCZNA PODSTAWA OCENY INSTRUMENTÓW DYPLOMACJI PUBLICZNEJ

Artykuł dotyczy kwestii mierzenia i oceny skuteczności instrumentów dyplomacji publicznej, takich jak strategie. Autorka proponuje zastosowanie podejścia opartego na zjawisku atrakcyjności. Ocenę jakości dyplomacji publicznej przedstawiono jako ocenę wpływu skuteczności jej instrumentów oraz pewnego ich zestawienia w subiektywnych i funkcjonalnych strategiach dyplomacji publicznej. W artykule postawiono również tezę, że im bardziej instrumenty dyplomacji publicznej spełniają warunki skutecznego przyciągania i przynależności, tym bardziej będą one atrakcyjne dla ludności kraju przyjmującego oraz zapewnią efekt zaangażowania.

REFERENCES:

  • Andreyeva, G.M. (2009). Social Psychology, 5th ed. Moscow: Aspect Press.
  • Aronson, E. (1990). The Social Animal. Introduction to Social Psychology. Moscow: Progress.
  • Baron, R., Byrne, D., Johnson, B. (2003). Exploring Social Psychology. Saint-Petersburg: Piter.
  • Buunk, B.P. (2001). Affiliation, attraction, and close relationships. In: M. Houston, V. Strebe, J.M. Stephenson (eds.), Perspectives of Social Psychology (p. 372 – 379). Moscow.
  • Cummings Jr., M. (2003). Cultural Diplomacy and the United States Government. A Survey. Retrieved from: http://intranet.americansforthearts.org/by-program/reports-and-data/legislation-policy/naappd/cultural-diplomacy-and-the-unitedstates-government-a-survey.
  • Homans, G. (1984). Social Behaviour as Exchange. Modern Foreign Social Psychology. Moscow: MSU Publishing.
  • de Lima Jr., A.F. (2007). The Role of International Educational Exchanges in Public Diplomacy. Place Branding and Public Diplomacy, 3(3), 234 – 251.
  • Merriam Webster’s Collegiate Dictionary. Retrieved from: http://www.merriam-webster.com/dictionary/attraction.
  • Montoya, R.M., Horton, R. (2004). The Importance of Overall Evaluation as a Determinant of Interpersonal Attraction in the Similarity Effect. Journal of Personality and Social Psychology, 86(5), 696 – 712.
  • Neag, M. (2014). Promoting Security Through Public Diplomacy. Revista Academiei Fortelor Terestre, 19(2), 160 – 167.
  • Nye, J.S. (2004). Soft Power. The Means to Success in World Politics. Cambridge, MA: Public Affairs.
  • Shadricheva, A.I. (2016). Main Psychological Determinants of Interpersonal Attraction. East European Scientific Journal. Psychologia, 7(2), 180 – 183.
  • Tsvetkov, A.U. (2010). Public Diplomacy as a Source of Foreign Policy: Effectiveness Issue. Vestnik of SPbU, 3, 110 – 116.

instrumenty oceny zjawisko atrakcyjności strategie dyplomacji publicznej dyplomacja publiczna evaluation instruments phenomenon of attraction public diplomacy strategies public diplomacy

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart