Chiny wobec okcydentalizacji: fenomen “stowarzyszeń studyjnych”
- Institution: retired diplomat, expert on China
- Year of publication: 2019
- Source: Show
- Pages: 216-225
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/ap201911
- PDF: ap/22/ap2211.pdf
REFERENCES:
- Cieciura W., Opis zniszczenia Polski Liang Qichao z 1896 roku i narodziny polskiego toposu w chińskim dyskursie reformistycznym, „Azja–Pacyfik” 2014, t. 17.
- Gawlikowski K., Chiny: państwo, naród czy cywilizacja?, [w:] K. Gawlikowski (red.), Postacie narodów i współczesność, Warszawa 1984.
- Gawlikowski K., Rewolucja sinhajska 1911 roku i rola Sun Yat-sena, [w:] Sun Yat-sen, Trzy zasady ludu.
- Pi Lumena, On the Priority of Enlightening the People for the Preservation of Race and Religion, opinia wygłoszona na zebraniu Południowego Stowarzyszenia Studyjnego, Xiang Bao, 26 kwietnia 1898.
- Problemy i charakter tożsamości chińskiej. Uwagi i refl eksje, [w:] K. Baraniecka-Olszewska (red.), Lokalne i globalne perspektywy azjanistyczne: księga jubileuszowa dla profesora Sławoja Szynkiewicza, Warszawa 2018.
- Religa M., Kanoniczne księgi Chin, [w:] A. Czajka (red.), Wielkie księgi ludzkości, Warszawa 2013.
- Starożytna geneza nazwy „Państwo Środka”; na tropach formowania tożsamości chińskiej, „Azja-Pacyfi k. Społeczeństwo – Polityka – Gospodarka” 2018, t. 21.
- Sun Yat-sen, Trzy zasady ludu, przekł. A. Łobacz, Warszawa 2014.
- van de Vena H.J., From Friend to Comrade: The Founding of the Chinese Communist Party 1920–1927, Berkeley 1991.
- Witek M., Naród jako przekład. Językowa i kulturowa konstrukcja chińskiej koncepcji narodu, „Czas Kultury” 2019, nr 2.