Chiny wobec okcydentalizacji: fenomen “stowarzyszeń studyjnych”

  • Author: Agnieszka Łobacz
  • Institution: retired diplomat, expert on China
  • Year of publication: 2019
  • Source: Show
  • Pages: 216-225
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/ap201911
  • PDF: ap/22/ap2211.pdf

REFERENCES:

  • Cieciura W., Opis zniszczenia Polski Liang Qichao z 1896 roku i narodziny polskiego toposu w chińskim dyskursie reformistycznym, „Azja–Pacyfik” 2014, t. 17.
  • Gawlikowski K., Chiny: państwo, naród czy cywilizacja?, [w:] K. Gawlikowski (red.), Postacie narodów i współczesność, Warszawa 1984.
  • Gawlikowski K., Rewolucja sinhajska 1911 roku i rola Sun Yat-sena, [w:] Sun Yat-sen, Trzy zasady ludu.
  • Pi Lumena, On the Priority of Enlightening the People for the Preservation of Race and Religion, opinia wygłoszona na zebraniu Południowego Stowarzyszenia Studyjnego, Xiang Bao, 26 kwietnia 1898.
  • Problemy i charakter tożsamości chińskiej. Uwagi i refl eksje, [w:] K. Baraniecka-Olszewska (red.), Lokalne i globalne perspektywy azjanistyczne: księga jubileuszowa dla profesora Sławoja Szynkiewicza, Warszawa 2018.
  • Religa M., Kanoniczne księgi Chin, [w:] A. Czajka (red.), Wielkie księgi ludzkości, Warszawa 2013.
  • Starożytna geneza nazwy „Państwo Środka”; na tropach formowania tożsamości chińskiej, „Azja-Pacyfi k. Społeczeństwo – Polityka – Gospodarka” 2018, t. 21.
  • Sun Yat-sen, Trzy zasady ludu, przekł. A. Łobacz, Warszawa 2014.
  • van de Vena H.J., From Friend to Comrade: The Founding of the Chinese Communist Party 1920–1927, Berkeley 1991.
  • Witek M., Naród jako przekład. Językowa i kulturowa konstrukcja chińskiej koncepcji narodu, „Czas Kultury” 2019, nr 2.

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart