Wpływ programów telewizyjnych na kształtowanie się stereotypów

  • Author: Joanna Toszek
  • Year of publication: 2016
  • Source: Show
  • Pages: 289-298
  • DOI Address: https://doi.org/10.5604/cip201621
  • PDF: cip/14/cip1421.pdf

The impact of television on shaping stereotypes

Niezliczona liczba informacji docierająca do nas z zewnątrz powoduje, że aby nie zgubić się w informacyjnym gąszczu podejmujemy próbę oceny. Najczęściej przy ocenie pomijamy niektóre (wydawać by się mogło) istotne informacje bądź – z drugiej strony – przypisujemy większą rangę innym, co w konsekwencji tworzy nam prosty ogląd otaczającej nas rzeczywistości. Taki ogląd przyczynia się do rozwoju strategii, którą nazywamy kategoryzacją. Kategoryzowanie rzeczywistości społecznej (poprzez częste powtarzanie i utrwalanie oraz brak głębszej analizy) w dużym stopniu wpływa na powstawanie stereotypowych skojarzeń. W tej sytuacji pomocne mogą być media, które przychodzą z pomocą i utrwalają – albo zmieniają ugruntowany obraz (stereotyp).

BIBLIOGRAFIA:

  • Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej – oficjalny portal, http://www.efrwp.pl.
  • Haig M., ePR: The Essential Guide to Public Relations on the Internet, London 2001.
  • Hope E., Public Relations – czy to się sprawdzi?, Gdańsk 2004.
  • Levine M., Partyzanckie public relations w Internecie. Prowadzenie skutecznej kampanii medialnej w Internecie, poza Internetem i wszędzie gdzie się da, Warszawa 2003.
  • Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Gliwice 2010.
  • McLeod A., Marketing internetowy w praktyce, Gliwice 2005,
  • Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005.
  • Umpirowicz S., Internetowe narzędzia public relations, [w:] Public relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, red. S. Ślusarczyk, J. Świda, D. Tworzydło, Rzeszów 2001.

rolnik wizerunek wieś telewizja stereotyp internet

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart