Frequency: | Yearbook Half-yearly Quarterly Bimonthly Monthly | Publication: | ISSN: | Discipline: |
Idea publikowania czasopisma „Edukacja Międzykulturowa” warunkowana jest postępującą krystalizacją pedagogiki międzykulturowej, która należy do ważniejszych nowych subdyscyplin pedagogiki współczesnej na świecie, a od ponad trzydziestu lat prężnie rozwija się w Polsce. Znaczącymi impulsami do jej rozwoju stały się procesy integracji europejskiej i aktywność polskich pedagogów.
W latach 2012-2016 – rocznik, w latach 2017-2021 – półrocznik, a od roku 2022 – kwartalnik nawiązuje do tradycji serii wydawniczej „Edukacja Międzykulturowa”, ukazującej się w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie od 1992 roku i obejmującej aktualnie 91 tomów. Zagadnienia zawarte w półroczniku przedstawione są w odczytaniach właściwych pedagogice, psychologii, socjologii, filozofii, językoznawstwu, teologii, kulturoznawstwu, historii (i innych dyscyplin szeroko pojmowanych nauk humanistycznych). Badaniom i studiom o charakterze metodologicznym towarzyszy namysł i próby ulepszania metodologii badań oraz sposobów interpretacji wyników badań. Periodyk stanowi zatem forum naukowe, sprzyjające rozwijaniu nauk pedagogicznych i upowszechnianiu pedagogiki międzykulturowej, umożliwiając tym samym przedstawicielom wielu specjalności pedagogicznych i reprezentantom innych dyscyplin – dzielenie się swymi osiągnięciami oraz nawiązanie szerokiej współpracy i wymiany doświadczeń.
Celem periodyku jest promowanie polskiego dorobku pedagogiki międzykulturowej oraz upowszechnianie jej osiągnięć w wymiarze międzynarodowym.
The idea of publishing 'Intercultural Education' results from gradual crystallization of intercultural education as one of major new subdisciplines of contemporary world pedagogy as well as from its dynamic development in Poland over the last three decades. This development has been significantly enhanced by the processes of European integration and the activity of Polish educationalists.
In the years 2012-2016 – annual, in 2017-2021 – semiannual and since 2022 – quarterly journal refers to the tradition of the publishing series 'Intercultural Education', which has been issued by the University of Silesia in Katowice at the Faculty of Arts and Educational Science in Cieszyn since 1992 and which currently comprises 91 volumes. The issues explored in the journal are presented in interpretations characteristic of pedagogy, psychology, sociology, philosophy, linguistics, theology, cultural studies, history (and other disciplines of broadly treated humanities). Methodological studies head for improving both research methodology and the ways of interpreting research results. Therefore, the periodical constitutes a scientific forum which facilitates the development of pedagogical disciplines and popularization of intercultural education. This enables pedagogy experts and the representatives of other sciences to share their achievements, to enter broader cooperation and to exchange experience.
The journal aims at promoting the scientific output of Polish pedagogy and popularization of its achievements internationally.
Indeksowane w:/ Indexed in:
© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.
Projekt i wykonanie Pollyart