Sytuacja Romów w Słowacji podczas pandemii COVID-19

  • Author: Ivan Rác
  • Institution: Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze
  • ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8957-215X
  • Year of publication: 2022
  • Source: Show
  • Pages: 91-98
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2022.03.06
  • PDF: em/18/em1806.pdf

Situation of Roma in Slovakia during COVID-19 pandemic

The article presented here presents the most important state measures directed at Roma and marginalized communities during the CoOVID-19 pandemic. In March 2020, a state of emergency was declared in Slovakia in connection with the spread of the pandemic, which for the residents of the Slovak Republic resulted in an immediate restriction of contacts, manifested in the closure of all types of schools, institutions and many workplaces. The mandatory mass quarantine of entire marginalized communities has raised NGO concerns about the equal treatment of people living in Roma communities in Slovakia. It is estimated that up to 70 percent of Roma children were not receiving distance education during the first wave of the pandemic, and up to 60 percent had no contact with an educator. Technical equipment, access to educational systems, but also Internet coverage in cities and municipalities became obstacles to education.

Prezentowany artykuł przedstawia najważniejsze działania państwa skierowane wobec Romów i marginalizowanych społeczności podczas pandemii COVID-19. W marcu 2020 roku na Słowacji został ogłoszony stan wyjątkowy w związku z rozprzestrzeniającą się pandemią, która dla mieszkańców Republiki Słowackiej skutkowała natychmiastowym ograniczeniem kontaktów, przejawiającym się zamknięciem wszystkich typów szkół, placówek i wielu miejsc pracy. Obowiązkowa masowa kwarantanna całych marginalizowanych społeczności wzbudziła obawy organizacji pozarządowych co do równego traktowania osób żyjących w społecznościach romskich na Słowacji. Szacunkowo nawet 70% romskich dzieci nie było objętych edukacją na odległość podczas pierwszej fali pandemii, a do 60% nie miało kontaktu z pedagogiem. Wyposażenie techniczne, dostęp do systemów edukacyjnych, ale także zasięg Internetu w miastach i gminach stały się przeszkodami w edukacji.

REFERENCES:

COVID-19 marginalizowane społeczności edukacja na odległość kwarantanna dyskryminacja marginalized communities distance education quarantanna Discrimination

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart