Edukacja wobec różnicy i inkluzji . Dwa typy dyskursów – w stronę pedagogiki pozytywnej
- Institution: Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
- Year of publication: 2014
- Source: Show
- Pages: 173-180
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/kie.2014.02.08
- PDF: kie/102/kie10208.pdf
Education Towards Difference and Inclusion. Two Types of Discourse – Towards Positive Pedagogy
REFERENCES:
- Andrukowicz W., Szlachetny pożytek. O filozoficznej pedagogice Bronisława F. Trentowskiego, Szczecin 2006.
- Aviram A., Navigating through the Storm. Reinventing Education for Postmodern Democracies, Rotterdam 2010.
- Bernstein B., Pedagogy, Symbolic Control and Identity. Theory, Research, Critique, Boston 2000.
- Błajet P., Od edukacji sportowej do olimpijskiej. Studium antropologiczne, Kraków 2012.
- Cervinkova H., Gołębniak D.B. (red.), Edukacyjne badania w działaniu, Warszawa 2013.
- Garbula J., Znaczenia historyczne w edukacji początkowej. Narracyjne konstruowanie historii rodzinnych, Olszyn 2010.
- Kielar M.B., Gop A., Integralny pluralizm metodologiczny. Teoria i badania naukowe, Warszawa 2012.
- Kielar M.B., Integralna wizja Kena Wilbera i jej zastosowanie w edukacji, Warszawa 2012.
- Krasoń K., Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego – kinestetyczne interpretacje liryki, Katowice 2005.
- Krimsky S., Nauka skorumpowana?, Warszawa 2006.
- Kubinowski D., Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku, Lublin 2013.
- Lukes S., Niezwykłe oświecenie profesora Caritata. Komedia idei, Warszawa 2003.
- Limont W. (red.), Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych, Kraków 2005.
- Michalski J., Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora Frankla, Toruń 2011.
- Murawska A., Edukacja jako troska o nadzieję człowieka, Szczecin 2008.
- Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Toruń 2013.
- Slee R., The Inclusion Paradox. The Cultural Politics of Difference [w:] The Routledge International Handbook of Critical Education, A.W. Apple, W. Au, L.A. Gandin (red.), New York–London 2009.
- Szmidt K.J., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Łódź 2013.
- Szulakiewicz W. (red.), Przełomy edukacyjne. Dziedzictwo polskiej teorii i praktyki; Toruń 2011.
- Therborn G. (red.), Inequalities of the World. New Theoretical Frameworks Multiple Empirical Approaches, London–New York 2006.
- Urlińska M., Szkoła polska na obczyźnie wobec dylematów tożsamościowych. Na przykładzie szkoły polskiej na Łotwie, Toruń 2007.
- Wajsprych D., Pedagogia agatologiczna. Studium hermeneutyczno-krytyczne projektu etycznego Józefa Tischnera, Toruń–Olsztyn 2011.
- Wilber K., Integralna teoria wszystkiego, Poznań 2006.
- Wilkinson R., Pickett K., The Spirit Level. Why Greater Equality Makes Societies Stronger, New York 2010.
- Witkowski L., Ekologiczna pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej [książka w opracowaniu redakcyjnym, tytuł roboczy, maszynopis udostępniony przez autora].
- Witkowski L., Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka, Kraków 2013.
- Żywczok A., Ku afirmacji życia. Pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji, Katowice 2011.