Design Thinking. Theory and Teaching Practice
- Institution: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Year of publication: 2018
- Source: Show
- Pages: 52-63
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/kimwe2018205
- PDF: kim/2018_2/kim2018205.pdf
Design Thinking. Teoria i praktyka dydaktyczna
Design Thinking jest procesem skoncentrowanym wokół człowieka i jego potrzeb, może być stosowany do tworzenia nowych produktów, usług, ale także rozwiązywania problemów. Nie ma jeszcze ustalonej definicji Design Thinking, gdyż jest to bardziej sposób myślenia niż sztywna technika działania. Kluczowe w tym procesie jest rozumienie nawyków, kontekstu społecznego i motywacji użytkowników danego produktu/usługi/innowacji. Użytkownik i jego potrzeby znajdują się w centrum procesu Design Thinking. W związku z tym bardzo ważne jest to, by wejść do świata użytkowników i wysondować ich oczekiwania np. w formie ankiet czy wywiadów. Dzięki temu innowacyjne pomysły będą miały przełożenie na realia funkcjonowania produktu czy usługi. Celem artykułu jest przedstawienie ram teoretycznych DT, podstawowych technik stosowanych w tej metodzie i praktycznych efektów zastosowania Design Thinking w szkolnictwie wyższym.
References:
- An Introduction to Design Thinking PROCESS GUIDE, Institute of Design at Stanford, https://dschool-old.stanford.edu/sandbox/groups/designresources/wiki/36873/attachments/74b3d/ModeGuideBOOTCAMP2010L.pdf?sessionID=8af88fee76ecd1fb7879c915073461486c425622 [retrieved on 25.07.2018].
- Helman J., Rosienkiewicz M., Design Thinking jako koncepcja pobudzania innowacji, [in:] Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, ed. Knosala, Opole 2015, p. 62–72.
- Henn G., Bruchatz C., Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University, Center for Synergy Enhancement in commission of Erasmus’ Programme of the European Union, Drezno 2018.
- Results of the survey conducted in the Faculty of Political Science at Maria Curie-Skłodowska University among 50 journalism students and PhD media students (May 2018).