The specificity of online entertainment services. Case study: Netflix

  • Author: Małgorzata Kosiarz
  • Year of publication: 2018
  • Source: Show
  • Pages: 79-98
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/kimwe2018207
  • PDF: kim/2018_2/kim2018207.pdf

Specyfika internetowych serwisów. Studium przypadku: Netflix
Serwis Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów rozrywkowych, dostępny w ponad 190 krajach dla ponad 130 milionów zarejestrowanych użytkowników. Platforma oferuje dostęp do globalnej biblioteki materiałów wideo zawierającej Netflix Originals, filmy pełnometrażowe i dokumentalne, seriale, programy i nie tylko. Materiały dostępne w serwisie mogą być różne dla poszczególnych rejonów i mogą ulegać zmianom na przestrzeni czasu. W artykule przeanalizowano historię Netflixa oraz jego usytuowanie na rynku na przestrzeni ostatnich lat (ilości subskrybentów) przez pryzmat konkurencyjnych serwisów i zawartości merytorycznej.

References:

  • Arnold S., Netflix and the Myth of Choice/Participation/Autonomy, [in:] The Net­flix Effect: Technology and Entertainment in the 21st Century (Kindle Lo­cations 1385–1389).
  • Gunter B., Media Research Methods: Measuring Audiences, Reactions and Impact, London 2000.
  • Napoli P.M., Audience Economics: Media Institutions and the Audience Marketpla­ce, New York 2003.
  • Radošinská J., New trends in production and distribution of episodic television dra­ma: brand Marvel-Netflix in the post television era, “Communication To­day” 2017, Vol. 8, No. 1.
  • Webster J.G. et al., Ratings Analysis: Audience Measurement and Analytics, 4th ed., New York 2014.

Electronic publications:

Netflix rozrywkowe serwisy internetowe wideo

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart