Social networks as a tool of public relations in the information society
- Institution: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Year of publication: 2018
- Source: Show
- Pages: 123-133
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/kimwe2018210
- PDF: kim/2018_2/kim2018210.pdf
Serwisy społecznościowe jako narzędzia promocji w społeczeństwie informacyjnym
Celem artykułu jest zapoznanie z rozwojem Internetu jako narzędzia komunikacji i promocji oraz public relations we współczesnym społeczeństwie globalnym. Udział kanałów elektronicznych w komunikacji interpersonalnej stale rośnie, stając się dominującym sposobem komunikacji medialnej na świecie. Nie oznacza to, że będzie to jedyny sposób komunikacji, ale należy zauważyć, że będzie on dominujący. W artykule podjęto próbę przybliżenia kwestii rozwoju nowych mediów pod względem statystycznym i ilościowym, ale także ze względu na demografię i lokalizację geograficzną użytkowników. Pokazano struktury i możliwości oraz potencjalne sposoby rozwoju mediów w przyszłości. Statystyki pochodzą z centrów badawczych głównie ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. Analiza obejmuje ogólne zagadnienia mediów społecznościowych, w szczególności portale społecznościowe i ich skalę oddziaływania na społeczeństwo globalne. Należy zauważyć, że zmieniło się podejście przedsiębiorstw do społeczeństwa. Dzięki lepszym danym, bardziej szczegółowym parametrom reklamowym i rosnącej bazie użytkowników, media społeczne są jednym ze sposobów inwestowania. Adaptacja mediów społecznościowych przez osoby starsze stale rośnie, co oznacza, że więcej firm może odnieść korzyści z reklam bezpośrednio związanych z tą grupą.
References:
- Bolter J., Komputer: maszyna i narzędzie, [in:] Nowe media w komunikacji społecz-nej XX wieku, M. Hopfinger (ed.), Warszawa 2005.
- Gajda J., Juszczyk S., Edukacja medialna, Toruń 2004.
- Hills W., Superkomputery i ewolucja, [in:] Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, M. Hopfinger (ed.), Warszawa 2005.
- Kotler P., Marketing, Warszawa 1994.
- Kramer T., Podstawy marketingu, Warszawa 2003.
- McQuaid D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2012.
- Michalski E., Marketing, Warszawa 2004.
- Mruk H., Podstawy marketingu, Poznań 1999.
- Pisarek W., Słownik terminologii medialnej, Kraków 2006.
- Pokrzycka L., Promocja i public relations w społeczeństwie informacyjnym, Studia przypadków, Lublin 2011.
- Szpunar M., Społeczna przestrzeń internetu. Internet jako medium komunikacji społecznej, [in:] Media – komunikacja – zdrowie. Wyzwania – szanse – zagrożenia, B. Aouli (ed.), Toruń 2008.
Electronic publications:
- https://www.brandwatch.com/blog/96-amazing-social-media-statistics-and-facts-for2016.
- https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-globalsocial-media-research/.
- http://www.wordstream.com/blog/ws/2017/01/05/social-media-marketing-statistics.
- https://www.bluecorona.com/blog/social-media-statistics-2017.
- https://www.socialbakers.com/statistics/.
- https://sproutsocial.com/insights/social-media-statistics/.
- https://smallbiztrends.com/2016/11/social-media-statistics-2016.html.
- https://www.statista.com/statistics/433871/daily-social-media-usage-worldwide/.
- https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview
- https://oursocialtimes.com/7-social-media-statistics-for-2017.
współczesne media internet public relations promocja medialna komunikacja społeczna komunikacja medialna