Factors of Intercultural Communication Competence in Multicultural Business Environment
- Institution: Ventspils University of Applied Sciences, Łotwa
- Year of publication: 2018
- Source: Show
- Pages: 158-166
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/kimwe2018213
- PDF: kim/2018_2/kim2018213.pdf
Czynniki kompetencji komunikacji międzykulturowej w wielokulturowym środowisku biznesowym
Artykuł dotyczy kompetencji komunikacji międzykulturowej w wielokulturowym środowisku biznesowym. Studium przypadku obejmuje porównanie środowiska biznesowego kilku krajów w Europie, a mianowicie państw bałtyckich: Łotwy, Litwy, Estonii i Finlandii. Atorka przedstawia bogatą bazę teoretyczną przez pryzmat praktyki nauczania.
References:
- Balama V., Improving the Manager’s Intercultural Competence in the Process of Language Learning, 3rd International Conference materials „Languages, Technologies and Cultural Diversity”, Kaunas 2004.
- Bennett T., Culture, London 1998.
- Cargile A.C., Giles H., Language Attitudes Toward Varieties of English, “Journal of Applied Communication Research” 1998, no. 26.
- Cupach W.R., Imahori T., Identity management theory, [in:] Intercultural communication comptence, Wiseman R.L., Koester J. (ed.), Newbury Park 1993.
- Garleja R., Vidnere M., Psiholoģijas un sociālās uzvedības aspekti ekonomikā, Rīga 2000.
- Gudykunst W.B., Mody B., Handbook of International and Intercultural Communication, Second edition, London 2002.
- Kim Y.Y., Understanding the social structure of intergroup communication, [in:] Intergroup communication, Gudykunst W.B. (ed.), London 1986.
- Landis D., Bennett J.M., Handbook of Intercultural Training, Third Edition, London 2004.
- Lustig M.W., Koester J., Intercultural Competence, Boston 2003.
- Martin J.N., Nakayama T.K., Intercultural Communication in Contexts, New York 2004.
- Wiseman R.L., Intercultural communication theory, Thousand Oaks 1995.