• facebook

Wizerunek jako narzędzie przewagi konkurencyjnej niepublicznej szkoły wyższej i determinanta wyboru miejsca kształcenia

  • Author: Tomasz Zacłona
  • Year of publication: 2008
  • Source: Show
  • Pages: 90-105
  • DOI Address: http://dx.doi.org/10.15804/ksm200805
  • PDF: ksm/12/ksm200805.pdf

The article is the analysis of positive image, prestige and recognition as the factors conditioning the competition advantage as well as enabling universities to achieve economic goals while being socially active at the same time. Th e benefi ts of university positive image are multidimensional. An image informs, characterizes and distinguishes an educational institution. Consequently, its relations with the environment are more eff ective. It serves as an element identifying the university as well as creating particular attitudes towards it through an opinion and information synthesis. Positive image, while supporting the proces of choice, creates a bond between a university and the recipients of its services. It is of vital importance in the process of loyalty formation. Moreover, mature university image serves as a foundation of social respect, extremely signifi cant during critical moments

REFERENCES:

  • Altkorn J., Promocja szkół wyższych, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomiczne w Krakowie8 2002, nr 602.
  • Buchner-Jeziorska A., Konkurencja na rynku usług edukacyjnych na poziomie wyższym, [w:] Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, red. G. Nowaczyk i P. Lisiecki, Poznań 2006.
  • Dawidziak R., Rynek usług edukacyjnych – aspekty prawne i sytuacja sektora szkół wyższych, [w:] Marketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M Kolasińskiego, Poznań 2004.
  • Dietl J., Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym, [w:] Marketing…
  • Gizdra R., Promocja i kształtowanie wizerunku jednostek akademickich, [w:] Public relations w teorii i praktyce, red. D. Tworzydło, T. Soliński, Rzeszów 2006.
  • Iwankiewicz-Rak B., Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą, [w:] Marketing…,
  • Jerschina J., Zastosowanie badań marketingowych na użytek szkół wyższych, [w:] Marketing…
  • Krzak P., Wpływ otoczenia marketingowego na działalność szkół wyższych, [w:] Marketing…
  • Krzyżanowska M., Marketing usług edukacyjnych szkoły wyższej, [w:] Marketing…
  • Kulig A, Nowaczyk G., Decyzje maturzystów o wyborze uczelni i ich determinanty, [w:] Marketing…
  • Kulig A., Rynek usług edukacyjnych w Polsce na poziomie wyższym, [w:] Marketing…
  • Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, teoria, praktyka, badania, Warszawa 2006.
  • Mazur J., Dylematy marketingu szkół wyższych, [w:] Marketingowe…
  • Oczakowaska A., Przyczyny wyboru uczelni ekonomicznych przez kandydatów na studia, [w:] Marketingowe…
  • Ratajczyk P., B. Sojka, Kształtowanie pozycji konkurencyjności szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej, [w:] Marketing…
  • Seredocha I., Potrzeba planowania strategicznego w usługach edukacyjnych, [w:] Marketingowe…
  • Szczepańska-Woszczyna K., Wykształcenie absolwentów elementem kształtowania pozycji rynkowej uczelni, [w:] Marketing…

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart