Foreword

  • Author: Doris Bieñko de Peralta
  • Institution: Instituto Polaco de Investigación del Arte Mundial
  • Author: Ewa Kubiak
  • Institution: Instituto Polaco de Investigación del Arte Mundial
  • Year of publication: 2016
  • Source: Show
  • Pages: 7-48
  • DOI Address: -
  • PDF: sal/6/sal600.pdf

Prefacio

Mujeres y arte en el periodo colonial, arte moderno y tiempo presente en México, Perú y Brasil – introducción

Foreword

Women and art in the colonial period, modern art and contemporary times in Mexico, Peru and Brazil – introduction

Przedmowa

Kobiety i sztuka w okresie kolonialnym, sztuce nowoczesnej i czasach współczesnych w Meksyku, Peru i Brazylii – wprowadzenie

BIBLIOGRAFIA:

  • Boberska, Działalność artystów i inżynierów polskich w Ameryce Południowej w XIX i na początku XX wieku, [w:] Miedzy Polska a światem. Od średniowiecza po lata II wojny światowej, red. Mieczysław Morka, Piotr Paszkiewicz, Warszawa 1993, s. 208–235.
  • Chmelinová, Skarby baroku/ Treasure of the Baroque, [w:] Skarby baroku, miedzy Bratysławą a Krakowem/ Treasures of the Baroque between Bratislava and Krakow, Kraków 2017, s. 17–147; 151–219.
  • A. Chrościcki, Od śmierci do egzekwii, [w:] Vanitas. Portret trumienny na tle sarmackich obyczajów pogrzebowych, red. Joanna Dziubkowa, Ponanń 1996, s. 28–33.
  • Daranowska-Łukaszewska, Portret pośmiertny matki Beaty Konstancji od św. Józefa, [w:] Vanitas. Portret trumienny na tle sarmackich obyczajów pogrzebowych, red. Joanna Dziubkowa, Poznań 1996, s. 277.
  • Drabarczyk, Una Peruna en Polonia. La presencia de imágenes de Santa Rosa de Lima en los territorios de la antigua Mancomunidad de Polonia-Lituania, „Sztuka Ameryki Łacińskiej – Arte de América Latina”, nr 2, 2012, s. 135–151.
  • Dziubkowa, Stoj pogrzebiencze, a pod glancem teÿ blachy upatruj prześwietne popioły, [w:] Vanitas. Portret trumienny na tle sarmackich obyczajów pogrzebowych, red. Joanna Dziubkowa, Ponanń 1996, s. 13–27.
  • Hansen, Roza Indyiska albo przedziwny Żywot, y cuda B. Roży Indyanskiej, trzeciego habitu S. Dominika, przez Przewielebnego Oyca Leonarda Hansena ięzykiem łacińskim do druku podana. Na polskie przełożona przez W. O. Thomasza Tomickiego Dominikanina, Kraków 1666.
  • Jagla, Wieczna prośba i dziękczynienie. O symbolicznych relacjach między sacrum i profanum w przedstawieniach wotywnych z obszaru Polski Centralnej, Warszawa 2009.
  • Janicka, Surrealizm, Warszawa 1975.
  • Janicka, Światopogląd surrealizmu. Jego założenia i konsekwencje dla teorii twórczości i teorii sztuki, Warszawa 1985.
  • Kubiak, Afrobrazylijczycy a sztuka Brazylii okresu kolonialnego, [w:] Afryka i (post)kolonializm, red. A. Pawłowska, J. Sowińska-Heim, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016, s. 75–93.
  • Łomnicka-Żakowska, Grafika polska XVIII w. Rytownicy polscy i w Polsce działający, Warszawa 2008.
  • Taborska, Spiskowcy wyobraźni. Surrealizm, Gdańsk 2013.
  • Włodarek, Portret Katarzyny Krystyny Branickiej, [w:] Skarby krakowskich wizytek, red. Andrzej Włodarek, [katalog wystawy], Kraków 2010, s. 108–
  • Zawisza, Alberto Lutowski. Contribución al conocimiento de la ingenieria venezolana del siglo XIX, Caracas 1980.
  • Zawisza, Wojciech Lutowski – wynalazca i architekt: jego życie i praca w Wenezueli XIX wieku, Kraków 2000.

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart