Cross-cultural communication and the japanese language education

  • Author: Kostiantyn Komisarov
  • Institution: National Taras Shevchenko University of Kyiv
  • Year of publication: 2018
  • Source: Show
  • Pages: 169-179
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/tpom2018112
  • PDF: tpom/27/tpom2712.pdf

Komunikacja międzykulturowa a nauka języka japońskiego

Poznawcze podejście do badań w zakresie językoznawstwa staje się w dzisiejszych czasach bardzo popularne i perspektywiczne. Język ludzki wydaje się być znacznie głębszy i szerszy niż jego system ortofoniczny, leksykalno-semantyczny i składniowy.
Współcześnie uświadamiamy sobie, że wraz z komunikacyjną funkcją język pełni także funkcję poznawczą i otwiera nowe horyzonty dla naukowców w ich dążeniu do poznawania świata za pomocą różnych języków narodowych. Materiał w języku japońskim pod tym względem wydaje się bardzo cenny. W przeciwieństwie do wcześniejszych jednostek językowych, obiektem współczesnych badań lingwistycznych stają się jednostki mowy, co wyraźnie znajduje odzwierciedlenie w japońskich podręcznikach.
Elementy kulturowe powinny być uczone wraz z nabywaniem podstawowych umiejętności językowych, ponieważ od samego początku pomagają uczniom w przyzwyczajaniu się do sposobu myślenia odzwierciedlonego w badanym języku obcym.

BIBLIOGRAFIA:

językoznawstwo kognitywne językowy obraz świata koncept dysonans poznawczy

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart