Didactic and Educational Implications of Applying ICT in Homework Completion
- Institution: University of Silesia in Katowice
- Year of publication: 2013
- Source: Show
- Pages: 205-214
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/tner.13.33.3.17
- PDF: tner/201303/tner3317.pdf
The article reveals diagnostic research findings which concerned the use of ICT in homework. The formulated conclusions involve capability of homework check if and to what degree it is copied from websites. Thus also becoming a reference point in future activities aimed at increasing homework.
REFERENCES:
- Guilford, J.P. (1964). Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice, Warszawa: PWN.
- Frania, M. (2012). Wybrane dylematy współczesnej edukacji w kontekście ”zmediatyzowanej rzeczywistości, ”Colloquium” Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych, Issue 3, http://publikacjeonline.wnhis.iq.pl/numery/VII/MF.pdf
- Huk, T. (2008). Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych, Warszawa Centrum Doradztwa i Informacji Difin 2008, p. 90.
- Huk, T. (2012). Mobile-Learning in Junior High School Education – Opinions and Prospects, The New Educational Review, 29(3).
- Juszczyk, S. (2006). Wybrane aspekty konstruktywistyczne i kognitywistyczne edukacji na odległość, In: Kognitywisyka i Media w Edukacji nr 1–2. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Musioł, M. (2007). Wychowawcza funkcja pracy domowej z przedmiotów informatycznych, In: Pedagogika informacyjna. Media w kształceniu ustawicznym, eds. E. Perzycka, A. Stachura. Szczecin: ZAPOL.
- Okoń, W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Śmietana, U. (ed.). (2005). Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, vol. IV, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ”Żak”.
- Watoła, A. (2009). Kindergarten as an investment in the development and future of a child, Dąbrowa Górnicza: Academy of Business.