The Academic E-Teacher in E-Learning
- Institution: Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP in Szczecin
- Year of publication: 2013
- Source: Show
- Pages: 335-344
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/tner.13.32.2.28
- PDF: tner/201302/tner3228.pdf
Issues concerning the e-university teacher in the context of e-learning as an implemented from-method of education are solved on the basis of literature and quality environmental research. Theoretical analysis covers a range of media pedagogy and academic pedeutology and quality research the students of postgraduate and extra-mural studies participated in. Developed research material revealed that there are two perspectives ahead of academic e-teacher: 1) intensive preparation for e-learning implementation, especially in extra-mural and postgraduate studies; 2) satisfying students’ various educational needs with the use of traditional and multimedia forms-methods for their preparation for LLL. We should also predict that the robot of a university teacher assistant in the future will become competition in the higher education market.
REFERENCES:
- Barabasz, G., Wiśniewska, A. (2012). W poszukiwaniu Modelu Kompetencji e-Nauczyciela – różnice między podejściem ilościowym i jakościowym. In: J. Morbitzer i E. Musiał (red.), Człowiek – media – edukacja, Kraków.
- Bourdieu, P., Wacquant Loic, J.D. (2001). Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, Warszawa 2001.
- Hyla, M. (2005). Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Jędryczkowski, J. (2012). Indywidualizacja procesu uczenia się a formy komunikacji w e-learningowym module edukacyjnym (wyniki badań). In: J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – media – edukacja, Wydawca: Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN Kraków, Kraków.
- Monet, D. (1999). Multimedia. DOMINO “Książnica”, Katowice.
- Myoo, S. (2012). Uniwersytet w sieci. Od e-learningu do e-akademizmu. In: J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – media – edukacja, Kraków.
- Polska 2025 (2000). Długofalowa strategia trwałego i zrównoważonego rozwoju, MEN, Warszawa.
- Sagong Seong-Dae, Kist. In @ MailOnline [2012–12–07].
- Searle J. R., Umysł na nowo odkryty. PWN, Warszawa 1999.
- Smyrnova-Trybulska E., Stach S. (red.) (2012), Wykorzystanie LCMS Moodle jako systemu wspomagania nauczania na odległość, Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski, Katowice.
- Strategia rozwoju edukacji, http://www.men.waw.pl./oswiata/biezace/ar-2001/ atrteg/wprowadz.htm; [02–01–2003].
- Tadeusiewicz, R. (2007), Jaki model e-edukacji – robot czy megafon? In Tadeusiewicz (2007). PDF – Adobe Reader [2012–12–08].
- Tadeusiewicz, R., Korzystanie z otwartych zasobów edukacyjnych. Analiza konkretnego przypadku, In J. Morbitzer i E. Musiał (red.), Człowiek – media – edukacja, Kraków 2012.
- Wenta, K. (2012). Teoria chaosu w dyskusji nad technologią informacyjnokomunikacyjną w szkole wyższej, In: W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media – edukacja – kultura. W stronę edukacji medialnej, Wyd.: Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych, Poznań–Rzeszów.
- Wenta, K. (2002), Samouctwo informacyjne młodych nauczycieli akademickich, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
- Wiśniewski, J.L. (2002), Samotność w Sieci. Prószyński i S-ka, Warszawa.
- Zając, M. (2008), E-learning wyzwaniem przyszłości – recenzja, E-mentor, nr 4 (26).