Computer in the Culture of a Contemporary Pre-school Child

  • Author: Anna Watoła
  • Institution: University of Silesia
  • Year of publication: 2006
  • Source: Show
  • Pages: 245-255
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/tner.06.10.3.18
  • PDF: tner/200603/tner1018.pdf

Computer is used in many areas of a contemporary kindergarten’s work. The article presents selected research results concerning the ways of using a computer and appropriate computer programmes in the work of the kindergarten headmaster, administrative workers and in teachers’ educational and didactic work. It also presents chosen elements of the present record of educational law and the programme basis of pre-school education

REFERENCES:

  • Juszczyk, S. (2000): “Rola teleinformatyki w naukach o wychowaniu.” In: A. Mitas, (ed.) Materiały konferencyjne. Pedagogika i informatyka, Cieszyn, p. 11.
  • Nowicka, E. (2005), „Media dydaktyczne nową szansą w przezwyciężaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.” In: S. Juszczyk, I. Polewczyk (eds.) Media wobec wielorakich potrzeb dziecka , Wyd. Adam Marszałek, Toruń, p. 50.
  • Podstawa programowa stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 1999 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego (Dz.U. Nr 2 z 17 stycznia 2000r, poz. 18), oraz załącznik do rozporządzenia MENiS z dnia 26 lutego 2002 r. poz. 458.
  • Program PABS 4.0 Firma Krakfin niezależnie od typu posiadanej licencji została wyposażona w możliwość eksportu danych organizacyjnych i finansowych do systemu SIO.
  • Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku, pod przewodnictwem Jacgues’a Delorsa Edukacja jest w niej ukryty skarb, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich Wydawnictwa UNESCO 1998, p. 98.
  • Strategia Rozwoju Edukacji na lata 2007–2013, MENiS 2005.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2000 r., nr 70, poz. 825 z późn. zmianami).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie standardów kształcenia nauczycieli z dnia 7 września 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2110).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia2004 r. W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2004 r., nr 260, poz. 2593)
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2004 r., nr 260).
  • Samborska (2005): „Edukacja medialna najmłodszych.” In: S. Juszczyk, I. Polewczyk, (eds.) Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, pp. 198–200.
  • Ustawa o systemie oświaty – zmiany z dn. 27.06.2003 Rozdział 2 Art. 14 pkt. 1.
  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz.U. z 2003 r., nr 118, poz. 1112 z późn. zmianami Art. 9c ust. 2 pkt. 1 i 2).
  • Ustawa z dnia 19 lutego 2004 r. O systemie informacji oświatowej oraz Rozporządzenie MENiS z dnia 16 grudnia 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2746).
  • Watoła, A. (2001): „Rola technologii informacyjnej wpracy pedagogicznej nauczyciela przedszkola.” In: B. Kędzierska, J. Migdałek (eds.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kraków, pp. 225–231.
  • Watoła, A. (2002): „Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu.” In: T. Lewowicki, B. Siemieniecki (eds), Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Toruń, pp. 387–397.
  • Watoła, A. (2006): Komputerowe wspomaganie procesu kształtowania gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich. Toruń, p. 279.
  • Zaucha, J. (2006): „Technologia informacyjna w nauczaniu przedmiotów – metodyka wykorzystania TI jako standard kształcenia nauczycieli.” In: J. Migdałek, M. Zając (eds.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kraków, p. 32

school success programme basis computer programmes teacher’s promotion child education pre-school education computer effectiveness

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart