E-learning in Academic Teaching – Research Report

  • Author: Wioletta Kwiatkowska
  • Institution: Nicholaus Copernicus University
  • Year of publication: 2012
  • Source: Show
  • Pages: 84-93
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/tner.12.28.2.07
  • PDF: tner/201202/tner2807.pdf

The text presents the empirical study aimed at understanding teachers’ opinions on designing and implementing a remote teaching - learning process. Research shows that the leading e-learning courses definitely focus on the acquisition of knowledge by students. It is recommended that teachers take action in developing their own strategies in remote teaching. The results of the research may be an important part in the discussion on online teaching that constantly takes place in the environment of teachers dealing with the media.

REFERENCES:

  • Bednarek J., Lubina E. (2008). Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Bołtuć P. (2003). Edukacja bez dystansu, “E-mentor” no 1, http://www.e-mentor. edu.pl/artykul/index/numer/1/id/8, (read on: 29.12.2011).
  • Juszczyk S. (2003). Edukacja na odległość: kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Kruszewski K. (2005). Słowiki i wróble. In M. Tanaś (Ed.), Pedagogika@środki informatyczne i media. Kraków – Warszawa: Oficyna Wydawnicza: “Impuls”.
  • Kwiatkowska W. (2011). Wykład w kształceniu na odległość. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Penkowska G. (2010). Meandry e-learningu. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Perzycka E. (2008). Struktura i dynamika kompetencji informacyjnych nauczyciela w społeczeństwie sieciowym. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Act of 27 July 2005 Law on Higher Education (Journal of Laws No. 164, item. 1365, as amended)
  • Regulation of the Minister of Science and Higher Education of 25 September 2007 on the conditions that must be met for academic classes to be conducted using methods and techniques of remote education (Journal of Laws No 188, item. 1347, as amended).
  • Siemieniecki B., Lewandowski W. (1998). Internet w szkole. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Siemieniecki B. (2005). Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Siemińska-Łosko A. (2005). Nowa rola nauczyciela w edukacji na odległość. In K.  Wenta, E. Perzycka (Ed.), Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna wobec zagrożeń transformacyjnych. Szczecin: Oficyna Wydawnicza CDiDN.
  • Witcher, A., Onwuegbuzie, A., Collins, K., Filer, J., Wiedmaier, C., Moore, C. (2003). Students’ Perceptions of Characteristics of Effective College Teachers. ERIC Document, http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED482517.pdf, (read on 27.12.2011)
  • Zając M. (2005). Metodyczne aspekty projektowania kursów online, In: M. Dąbrowski, M. Zając (Ed.), Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Materials from the National Conference held on 18 November 2004 at the University of Economics in Katowice, Warsaw.

university e-learning teaching

Message to:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart