Ranga badawczego zaangażowania i rzetelnej refleksji naukowej wokół pedagogiki, jej subdyscyplin oraz edukacji wielo- i międzykulturowej. Artykuł recenzyjny tomu pod redakcją naukową Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Aliny Szczurek-Boruty, Barbary Grabowskiej i Anny

  • Author: Barbara Chojnacka-Synaszko
  • Institution: Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5591-3331
  • Year of publication: 2023
  • Source: Show
  • Pages: 211-222
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2023.01.15
  • PDF: em/20/em2015.pdf

The importance of research commitment and reliable scientific reflection on pedagogy, its subdisciplines and multiand intercultural education. A reviewing article of the volume edited by Ewa Ogrodzka-Mazur, Alina Szczurek-Boruta, Barbara Grabowska, Anna Szafrańska: About the identity, condition and duties of pedagogy – tradition and modernity. Commemorative book dedicated to Professor Tadeusz Lewowicki on the occasion of his 80th birthday

REFERENCES:

  • Czerniawski, H. 2002. Współdziałanie potrzebą czasu. Lublin: Wydawnictwo „Norbertinum”.
  • Grabowska, B. i Suchodolska, J. 2012. Wędrówka drogą naukową trwa... – z Profesorem Tadeuszem Lewowickim rozmawiają Barbara Grabowska i Jolanta Suchodolska. W: Szczurek-Boruta, A. i Ogrodzka-Mazur, E. red. Poza paradygmaty. Pedagogika międzykulturowa. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu. Tom 2. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, ss. 47–63.
  • Kamińska, M. 2019. Współpraca i uczenie się nauczycieli. W kulturze organizacyjnej szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  • Lewowicki, T. 2007a. O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki. Warszawa-Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy.
  • Lewowicki, T. 2007b. Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. Warszawa– Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy.
  • Lewowicki, T. 2013. Edukacja wobec odwiecznych i współczesnych problemów świata – konteksty i wyzwania edukacji międzykulturowej. Edukacja Międzykulturowa. 2, ss. 19–37.
  • Nowosad, I. 2003. Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
  • Nowosad, I. i Żelichowska, K. 2001. Nauczyciel jako promotor zmiany. W: Nowosad, I. red. Nauczyciele i rodzice. Współpraca w wychowaniu. Zielona Góra: Wydawnictwo Szkoły Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, ss. 261–266.
  • Ogrodzka-Mazur, E. 2012. Autorytet uczonego a kreowanie środowiska pedagogów międzykulturowych. W: Szczurek-Boruta, A. i Ogrodzka-Mazur, E. red. Poza paradygmaty. Pedagogika międzykulturowa. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu. Tom 2. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, ss. 64–90.

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart