Towards irreducible differences. A review of the book edited by Grzegorz Piekarski: Equity pedagogy discourses Cracow 2024, “Impuls” Publishing House, pp. 401, ISBN: 978-83-66990-91-3
- Institution: Maria Curie Skłodowska University of Lublin
- ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0915-9486
- Year of publication: 2024
- Source: Show
- Pages: 197-202
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2024.04.14
- PDF: em/27/em2714.pdf
REFERENCES:
- Giroux, H.A. 1994. Wobec wyzwań tożsamości i różnicy (poza dyskurs edukacji wielokulturowej) [Facing the challenges of identity and difference (beyond the discourse of multicultural education)]. In: Brzeziński, J. and Witkowski, L. eds. Edukacja wobec zmiany społecznej [Education towards social change]. Poznań – Toruń: Wydawnictwo Edytor, pp. 411–434.
- Grzybowski, P. 2007. Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego [Education in conditions of cultural diversity]. Przegląd Pedagogiczny [Pedagogical Review]. 1, pp. 59–68.
- Łagoda, A. 2015. Edukacja równościowa jako niezbędny element edukacji obywatelskiej i wychowania do tolerancji – szanse/możliwości/wyzwania w dobie kryzysu migracyjnego [Equality education as an essential element of civic education and tolerance education – opportunities/opportunities/ challenges in times of migration crisis]. In: Błasińska, K., Pasikowski, S., Piekarski, G. and Ratkowska-Pasikowska, J. eds. Nierówności społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów edukacji [Social inequality. For the sake of opening the horizons of education]. Gdańsk: Fundacja Instytut Równowagi Społeczno-Ekonomicznej, pp. 179–193.
- Nikitorowicz, J. 2004. Swój – Inny – Obcy. Koncepcja interakcji i spostrzegania innego [Own – Other – Stranger. The concept of interaction and perception of the other]. In: Matuszczyk, E. and Krzywosz, M. eds. W kręgu sacrum i pogranicza [In the circle of the sacred and the borderline]. Białystok: Instytut Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, pp. 309–322.
- Nikitorowicz, J. 2017. Polityka edukacyjna w kontekście potrzeby nabywania kompetencji międzykulturowych [Educational policy in the context of the need to acquire intercultural competences]. Pogranicze. Studia Społeczne [Borderland. Social Studies]. XXX, pp. 7–19.
- Piekarski, G. ed. 2024. Dyskursy (o) edukacji równościowej [Equity pedagogy discourses]. Cracow: “Impuls” Publishing House.
- Sandlin, A., O’Malley, M. and Burdick, J. 2011. Mapping the complexity of public pedagogy scholarship 1894–2010. Review of Educational Research. 81 (3), pp. 338–375.
- Zaniewska, T. 2005. Wstęp [Entry]. In: Zaniewska, T. ed. Edukacja międzykulturowa jako wyzwanie XXI wieku [Intercultural education as a challenge of the 21st century]. Białystok: Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, pp. 11–18.