Wprowadzenie
- Year of publication: 2016
- Source: Show
- Pages: 11-15
- DOI Address: -
- PDF: em/5/em500.pdf
WPROWADZENIE
INTRODUCTION
Bibliografia:
- Andersen A.: Istota Uniwersalizmu. W: J. M. Dołęga, J. Kuczyński, A. Woź-nicki (red.): Szkoła przeżycia cywilizacyjnego. Warszawa 1997, Wydaw-nictwo Naukowe „Scholar”.
- Grygierek M.: Tożsamość człowieka a zakorzenienie w rodzimej kulturze. „Rocznik Pedagogiczny” 2001, nr 24.
- Kłoskowska A.: Kultury narodowe wobec globalizacji a tożsamość jednostki. „Kultura i Społeczeństwo” 2002, nr 2.
- Markowska-Manista U., Dąbrowa E.: Uczeń jako „Inny” w polskiej przestrzeni edukacyjnej – krytyczne spojrzenie na szkołę w kontekście zróżnicowania kulturowego. Tekst zamieszczony w tym tomie.
- Piechaczek-Ogierman G.: Szkoła w środowisku wielokulturowym i jej rola w kształtowaniu tożsamości uczniów. Tekst zamieszczony w tym tomie
- Śliwerski B.: Uniwersalizm jako metanarracja alternatywnego myślenia w/o edukacji (na przykładzie wybranych współczesnych koncepcji pedago-gicznych). W: E. Dubas, H. M. Griese, M. Dzięgielewska (red.): Uniwersa-lia w międzykulturowym porównaniu. Studium polsko-niemieckie. Łódź 2008, UŁ.