Wprowadzenie

  • Author: Ewa Ogrodzka-Mazur
  • Institution: Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Year of publication: 2019
  • Source: Show
  • Pages: 11-19
  • DOI Address: -
  • PDF: em/11/em1100.pdf

REFERENCES:

  • Gajdzica, A. 2013. Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnic­two Adam Marszałek.
  • Grabowska, B. 2013. Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Cze­skiej – studium porównawcze. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Kurzępa, J. 2007. Socjopatologia pogranicza. Zmiany zachowań mieszkańców pogranicza zachodniego. Studium socjologiczne. Zielona Góra: UZ.
  • Lewowicki, T. 1995a. Problemy tożsamości narodowej – w poszukiwaniu spo­sobów uogólnionych ujęć kwestii poczucia tożsamości i zachowań z tym poczuciem związanych. W: Urlińska, M. M. red. Edukacja a tożsamość etniczna. Toruń: UMK, ss. 51–63;
  • Lewowicki, T. 1995b. O badaniach społeczności pogranicza – od parcjal­nych opisów ku elementom teorii zachowań tożsamościowych. W: Nikito­rowicz, J. red. Edukacja międzykulturowa – w kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”, ss. 13–26.
  • Lewowicki, T. 2010. Socjologizm vs. pedagogizm – czy synteza w edukacji międzykulturowej? W: Lewowicki, T. i Ogrodzka-Mazur, E. red. Eduka­cja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, Wydawnictwo Adam Marszałek, ss. 303–309.
  • Lewowicki, T. 2011. O doświadczeniach edukacji wielokulturowej oraz per­spektywie edukacji i pedagogiki międzykulturowej. W: Lewowicki, T., Ogrodzka-Mazur, E. i Szczurek-Boruta, A. red. Edukacja międzykulturo­wa – dokonania, problemy, perspektywy. Cieszyn – Warszawa – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, Wydawnictwo Adam Marsza­łek, ss. 479–503.
  • Ogrodzka-Mazur, E. 2007. Kompetencja aksjologiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Studium porównawcze środowisk zróżnicowanych kultu­rowo. Katowice: UŚ.
  • Ogrodzka-Mazur, E., Klajmon-Lech, U. i Różańska, A. 2014. Tożsamość kul­turowa, religijność i edukacja religijna postrzegana z perspektywy społecz­ności szkół z polskim językiem nauczania w wybranych krajach europej­skich. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Ogrodzka-Mazur, E. 2019. Laudacja na cześć kandydata do tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach prof. zw. dr. hab. Ta­deusza Lewowickiego. W: Ogrodzka-Mazur, E. red. Tadeusz Lewowicki. Doctor Honoris Causa Universitatis Silesiensis. Katowice: UŚ, ss. 19–36.
  • Różańska, A. 2015. Edukacja religijna młodzieży w warunkach pluralizmu religijnego w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) – studium porównaw­cze. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Sobecki, M. 2007. Kultura symboliczna a tożsamość. Studium tożsamości kul­turowej Polaków na Grodzieńszczyźnie z perspektywy edukacji międzykul­turowej. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”.
  • Sobecki, M. 2016. Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedago­gicznej. Studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
  • Szczurek-Boruta, A. 2007. Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne wa­runki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospo­darczo. Studium pedagogiczne. Katowice 2007: UŚ.
  • Szczurek-Boruta, A. 2014. O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warun­kach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Urban, J. 2014. Mniejszości narodowe krajów Grupy Wyszehradzkiej w pro­cesach integracyjnych Europy – tożsamość młodzieży mniejszości. Cieszyn – Toruń: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Urlińska, M. M. 2007. Szkoła polska na obczyźnie wobec dylematów tożsamo­ściowych. Na przykładzie szkoły polskiej na Łotwie. Toruń: UMK.
  • Wojakowski, D. 2002. Polacy i Ukraińcy: rzecz o pluralizmie i tożsamości na pograniczu. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
  • Wojakowski, D. 2007. Swojskość i obcość w zmieniającej się Polsce. Warszawa: IFiS PAN.

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart