Anna Odrowąż-Coates, Sribas Goswami eds., Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique

  • Author: Krzysztof Grala
  • Institution: Szkoła Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2200-8316
  • Year of publication: 2020
  • Source: Show
  • Pages: 279-281
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2020.01.17
  • PDF: em/12/em1217.pdf

REFERENCES:

  • Eagleton, T. 2011. Postkolonializm i „postkolonializm” [trans. Postcolonial­ism and “postcolonialism”]. Nowa Krytyka [trans. New Criticism ], 26–27, pp. 331–335.
  • Klus-Stańska, D. 2004. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej [trans. Early school education discourses]. In: Klus-Stańska, D. and M. Szczepska -Pustkowska, M. ed. Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania [trans. Early childhood education – discourses, problems, solutions]. Warsaw: WAiP, pp. 25–74.
  • Handzlik, I. 2014. Postkolonializm [trans. Postcolonialism]. In: Szczepań­ski, M.S. and Śliz, A. eds. Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć para­dygmatycznych [trans. Contemporary social theories. In the circle of para­digmatic approaches]. Opole: UO, pp. 451–481.
  • Odrowąż-Coates, A. and Goswami, S. eds. 2017. Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique. Warsaw: The Maria Grze­gorzewska University.
  • Szkudlarek, T. 2006. Pedagogika krytyczna. [trans. Critical Pedagogy]. In: Kwieciński, Z. and Śliwerski, B. eds. T. 1. Podręcznik akade­micki [trans. Pedagogy. Vol. 1. Academic handbook]. Warsaw: Wydawnic­two Naukowe PWN, pp. 363–377.

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart