Anna Odrowąż-Coates, Sribas Goswami eds., Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique
- Institution: Szkoła Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2200-8316
- Year of publication: 2020
- Source: Show
- Pages: 279-281
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2020.01.17
- PDF: em/12/em1217.pdf
REFERENCES:
- Eagleton, T. 2011. Postkolonializm i „postkolonializm” [trans. Postcolonialism and “postcolonialism”]. Nowa Krytyka [trans. New Criticism ], 26–27, pp. 331–335.
- Klus-Stańska, D. 2004. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej [trans. Early school education discourses]. In: Klus-Stańska, D. and M. Szczepska -Pustkowska, M. ed. Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania [trans. Early childhood education – discourses, problems, solutions]. Warsaw: WAiP, pp. 25–74.
- Handzlik, I. 2014. Postkolonializm [trans. Postcolonialism]. In: Szczepański, M.S. and Śliz, A. eds. Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć paradygmatycznych [trans. Contemporary social theories. In the circle of paradigmatic approaches]. Opole: UO, pp. 451–481.
- Odrowąż-Coates, A. and Goswami, S. eds. 2017. Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique. Warsaw: The Maria Grzegorzewska University.
- Szkudlarek, T. 2006. Pedagogika krytyczna. [trans. Critical Pedagogy]. In: Kwieciński, Z. and Śliwerski, B. eds. T. 1. Podręcznik akademicki [trans. Pedagogy. Vol. 1. Academic handbook]. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN, pp. 363–377.