Idiomatyczność w ujęciu kultury, edukacji i wychowania. Artykuł recenzyjny książki Doroty Misiejuk: Kontekst kulturowy wychowania. Wielokulturowość a standard społeczny stosunków międzykulturowych w perspektywie pedagogicznej
- Institution: Uniwersytet Śląski w Katowicach
- ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7705-4398
- Year of publication: 2022
- Source: Show
- Pages: 213-218
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2022.01.15
- PDF: em/16/em1615.pdf
REFERENCES:
- Brozi, K.J. 1989. Antropologia wartości ujęcie metodologiczne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
- Buszta, W.J. i Kuligowski, W. 1999. Ponowoczesne pejzaże kultury. Warszawa: Wyd. Sic!.
- Czykwin, E. i Misiejuk, D. 1998. Dwujęzyczność i dwukulturowość w perspektywie psychopedagogicznej. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”.
- Kwiatkowski, S. 2012. Problem integracji subdyscyplin pedagogicznych. W: Góral-Półrola, J. i Walasek-Jarosz, B. red. Interdyscyplinarność pedagogiki. 1. Kielce: Wyd. WSETiNS w Kielcach.
- Misiejuk, D. 2013. Dziedzictwo i dziedziczenie w kontekście procesów socjalizacji. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”.
- Misiejuk, D. 2015. Strategia transkulturowości w edukacji. Perspektywa artefaktu kulturowego. Studia Społeczne. 25, ss. 209–221.
- Misiejuk, D. 2017. Konstruowanie tożsamości kulturowej wyzwaniem dla międzykulturowego poradnictwa. Studia Poradoznawcze. 6, ss. 44–57.
- Misiejuk, D. 2021. Kontekst kulturowy wychowania. Wielokulturowość a standard społeczny stosunków międzykulturowych w perspektywie pedagogicznej. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, ss. 167.
- Szacki, J. 1999. Głos w „Dyskusji panelistów”. W: Flis, A. red. Wyzwania wobec nauk społecznych u progu XXI wieku. Kraków: Universitas.
- Szczurek-Boruta, A. 2007. Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo. Studium pedagogiczne. Katowice: Wyd. UŚ.
- Szczurek-Boruta, A. 2019. Zadania rozwojowe i edukacja szkolna młodzieży. Stałość i zmienność. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Szymański, M.J. 2012. Pedagogika – zintegrowana nauka społeczna i humanistyczna. W: Góral-Półrola, J. i Walasek-Jarosz, B. red. Interdyscyplinarność pedagogiki. Vol. 1. Kielce: Wyd. WSETiNS w Kielcach.
- Wielecki, K. 2021. Socjologia na rozstaju dróg: znaczenie teorii Margaret S. Archer. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne. 10, ss. 47–59.