Jason Hickel: Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat

  • Author: Monika Humeniuk
  • Institution: Uniwersytet Wrocławski
  • ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9888-3010
  • Year of publication: 2022
  • Source: Show
  • Pages: 185-194
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2022.02.14
  • PDF: em/17/em1714.pdf

REFERENCES:

  • Bińczyk, E. 2018. Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu. Warszawa: PWN.
  • European Strategy Framework For Improving and Increasing Global Education In Europe to the Year 2015. Maastricht: Europe-wide Global Education Congress. https://rm.coe.int/168070e540 (10.02.2022).
  • Freire, P. i Macedo, D.P. 2010. Dialog: kultura, język, rasa. W: Červinková, H. i Gołębniak, D. red. Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW, ss. 231–262.
  • Global Education Guidelines. Concepts and methodologies on global education for educators and policy makers. 2008. ed.: Carvalho da Silva, M. Lisbon: North-South Centre od the Council of Europe. https://rm.coe.int/prems-089719-global-education-guide-a4/1680973101 (10.03.2022).
  • Gontarska, M. 2015. Wprowadzenie: edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje. W: Kuleta-Hulboj, M. i Gontarska, M. red. Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, ss. 4–15.
  • Haraway, D.J. 2021. Nie uciekajmy przed kłopotami. Antropocen – kapitałocen – chthulucen. W: Moore, J.W. red. Antropocen czy kapitałocen? Natura, historia i kryzys kapit Poznań: WBPiCAK UAM, ss. 49–94.
  • Hartley, D. 2021. Antropocen, kapitałocen i problem kultury. W: Moore, J.W. red. Antropocen czy kapitałocen? Natura, historia i kryzys kapit Poznań: WBPiCAK UAM, ss. 179–192.
  • Hickel, J. 2021. Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat. Kraków: Karakter, ss. 382.
  • Jasikowska, K. 2011. Globalna edukacja – wyzwanie dla systemu oświaty i nauki w globalnym świecie. Kultura-Historia-Globalizacja. 10, ss. 95–110.
  • Jasikowska, K. 2015. Po co nam globalna edukacja? W: Kuleta-Hulboj, M. i Gontarska, M. red. Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, ss. 16–38.
  • Kuleta-Hulboj, M. 2015. Postkolonialna edukacja globalna w działaniu. W: Kuleta-Hulboj, M. i Gontarska, M. red. Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, ss. 91–114.
  • Kuleta-Hulboj, M. i Gontarska, M. 2015. red. Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
  • Lipska-Badoti, G., Rostek, B., Szczygieł, P. i Witkowski, J. 2011. Edukacja globalna w szkole. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej Polska Akcja Humanitarna.
  • McBrien, J. 2021. Akumulacja wymierania. Planetarny katastrofizm w epoce nekrocenu. W: Moore, J.W. red. Antropocen czy kapitałocen? Natura, historia i kryzys kapit Poznań: WBPiCAK UAM, ss. 137–160.
  • Parenti, Ch. 2021. Tworzenie środowiska w epoce kapitałocenu: ekologia polityczna państwa. W: Moore, J.W. red. Antropocen czy kapitałocen? Natura, historia i kryzys kapit Poznań: WBPiCAK UAM, ss. 193–214.

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart