Zmiany tożsamości religijnej młodzieży i ich edukacyjne konteksty. Artykuł recenzyjny książki Mirosława Sobeckiego: Tożsamość społeczno-kulturowa młodzieży akademickiej w wymiarze religijnym
- Institution: Uniwersytet Śląski w Katowicach
- ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2891-9361
- Year of publication: 2022
- Source: Show
- Pages: 195-203
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2022.02.15
- PDF: em/17/em1715.pdf
REFERENCES:
- Bokszański, T. 2005. Tożsamości zbiorowe. Warszawa: PWN.
- Giddens, A. 2010. Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: PWN.
- Kłoskowska, A. 1994. Kultury narodowe u korzeni. Warszawa: PWN.
- Lewowicki, T. 2001. Szkic do teorii zachowań tożsamościowych. W: Lewowicki, T. i Ogrodzka-Mazur, E. red. W poszukiwaniu teorii przydatnych w badaniach międzykulturowych. Cieszyn: Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, ss. 159–165.
- Lewowicki, T., Różańska, A. i Klajmon, U. red. 2002. Kwestie wyznaniowe w społecznościach wielokulturowych. Cieszyn: Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie.
- Nikitorowicz, J. 1995. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa. Białystok: Trans Humana.
- Ogrodzka-Mazur, E. 2014. Cieszyńska szkoła badań pogranicza Profesora Ta deusza Lewowickiego. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. 2 (4), ss. 25–39.
- Ogrodzka-Mazur, E., Klajmon-Lech, U. i Różańska, A. 2014. Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrzegana z perspektywy społeczności szkół z polskim językiem nauczania w wybranych krajach europejskich. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Różańska, A. 2015. Edukacja religijna młodzieży w warunkach pluralizmu religijnego w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) – studium porównawcze. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Różańska, A. 2017. Międzykulturowe konteksty edukacji religijnej – problem otwartej tożsamości religijnej. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. XXXVI. z. 3, ss. 49–59.
- Sobecki, M. 2007. Kultura symboliczna a tożsamość. Studium tożsamości kulturowej Polaków na Grodzieńszczyźnie z perspektywy edukacji międzykulturowej. Białystok: Wyd. Uniwersyteckie „Trans Humana”.
- Sobecki, M. 2016. Rodzinne uwarunkowania kształtowania tożsamości. Pedagogika Społeczna. 1 (59), ss. 125–136.
- Sobecki, M. 2018. Wielowymiarowe poczucie tożsamości społeczno-kulturowej. Idee i badania. Perspektywa pedagogiczna. Kultura i Edukacja. 3 (121), ss. 85–103.
- Sobecki, M. 2021. Tożsamość społeczno-kulturowa młodzieży akademickiej w wymiarze religijnym. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, ss. 245.