Miasto międzykulturowe jako środowisko wychowawcze. Artykuł recenzyjny książki Justyny Pilarskiej: Sarajewo jako locus educandi. Studium przypadku

  • Author: Łukasz Kwadrans
  • Institution: Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6102-2308
  • Year of publication: 2022
  • Source: Show
  • Pages: 207-217
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/em.2022.03.14
  • PDF: em/18/em1814.pdf

REFERENCES:

  • Altermatt, U. 1998. Sarajewo przestrzega: etnonacjonalizm w Europie. Kraków: Znak.
  • Castells, M. 1982. Kwestia miejska. Warszawa: PWN.
  • Foucault, M. 2005. The Order of Things: An Archaeology of Human Sciences. London – New York: Taylor & Francis.
  • Góral-Półrola, J. i Walasek-Jarosz, B. red. 2012. Interdyscyplinarność pedagogiki. 1. Kielce: Wyd. WSETiNS w Kielcach.
  • Konecki, K.T. 2000. Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: WN PWN.
  • Lefebvre, H. 1991. The Production of Space. Oxford: Blackwell.
  • Mendel, M. 2017. Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Gdańsk: Katedra.
  • Mendel, M. red. 2006. Pedagogika miejsca Wrocław: DSWE TWP.
  • Mendel, M. 2007. Społeczeństwo i rytuał. Heterotopia bezdomność. Toruń: Adam Marszałek.
  • Nikitorowicz, J., Ogrodzka-Mazur, E., Kwadrans, Ł. i Namiotko, U. 2021. Pedagogika kultury i edukacja międzykulturowa w pierwszych dekadach XXI wieku: stan badań i strategie rozwoju. W: Kwiatkowski, S.M. red. Współczesne problemy pedagogiki w kierunku integracji teorii z praktyką. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, ss. 103–115.
  • Pilarska, J. 2010. Sarajewo. Miasto – idea konceptualizująca tożsamość wielowymiarową. W: Kamińska, K. red. Miejskie opowieści. Edukacyjne narracje przestrzeni. Wrocław: Atut.
  • Pilarska, J. 2014. Wielowymiarowa tożsamość współczesnych Bośniaków. Wrocław: Atut.
  • Pilarska, J. 2015. Tożsamość współczesnych Bośniaków w ponowoczesnym kontekście wielokulturowości. W: Komorowska-Zielony, A. i Szkudlarek, T. red. Różnice, edukacja, inkluzja. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwer­sytetu Gdańskiego.
  • Pilarska, J. 2021. Sarajewo jako locus educandi. Studium przypadku. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  • Sacharczuk, J. 2020. Pamięć społeczna z perspektywy edukacji regionalnej. Analiza doświadczenia biograficznego białostoczan pochodzenia polskiego i żydowskiego urodzonych przed II wojną światową. Studium porównawcze pamięci społecznej licealistów z Polski i Izraela. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
  • Tuan, Y.F. 1987. Przestrzeń i miejsce. Warszawa: PIW.

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart