Polityka recenzyjna

Procedura recenzowania

  1. Autorzy przysyłając tekst do opublikowania w czasopiśmie wyrażają zgodę na podjęcie działań związanych z przyjętą procedurą i zasadami recenzowania.
  2. Redakcja czasopisma ocenia nadesłane artykuły od strony formalnej. Następnie, do oceny każdego artykułu, powoływanych jest dwóch niezależnych Recenzentów. Recenzenci nie wchodzą w skład Rady Naukowej czasopisma oraz nie są zatrudnieni przez jednostkę wydającą czasopismo. Recenzenci mają co najmniej stopień doktora habilitowanego. Afiliacja Autora nadesłanego artykułu nie może pokrywać się z afiliacją Recenzentów oceniających tekst.
  3. W procesie recenzowania zastosowanie ma tzw. zasada double-blind review, czyli tzw. podwójnie ślepa recenzja, która powoduje, że Autorzy i Recenzenci nie znają swoich tożsamości.
  4. Recenzja ma formę elektroniczną.
  5. Opinia Recenzenta o recenzowanym artykule informuje o jego:
    1. odrzuceniu,
    2. zakwalifikowaniu do publikacji bez poprawek,
    3. dopuszczeniu do opublikowania po wprowadzeniu zmian zasugerowanych przez Recenzenta.
  6. Autorzy artykułów są informowani o wyniku procedury recenzenckiej.
  7. Nazwiska Recenzentów artykułów publikowanych w poszczególnych tomach czasopisma nie są podawane do publicznej wiadomości, natomiast jest podana lista stałych Recenzentów współpracujących z czasopismem.

Recenzenci

  1. prof. dr Laura de la Trinidad Alonso Díaz (Uniwersytet Extramadura/ University of Extremadura, Hiszpania) – pedagogika społeczna, pedagogika i edukacja międzykultu-rowa/ social pedagogy, intercultural education/
  2. dr hab. Tomasz Bajkowski, prof. UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, pedagogika społeczna, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ pedagogy, social pedagogy, intercultural education/
  3. doc. PhDr. Jaroslav Balvin, CSc. (Uniwersytet Tomasza Baty w Zlinie/ Tomas Bata University in Zlin, Republika Czeska) – pedagogika społeczna, andragogika, pedagogika i edukacja międzykulturowa, romologia/ social pedagogy, andragogy, issues of the Romani/
  4. prof. dr hab. Hynek Böhm (Uniwersytet Techniczny w Libercu/ Technical University of Liberec, Republika Czeska) – politologia, stosunki międzynarodowe, geografia społeczna, współpraca transgraniczna, pogranicza i paradyplomacja w UE/ political science, international relations, social geography, cross-border cooperation, borderland and paradiplomacy in the EU/
  5. prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/ Adam Mickiewicz University Poznań) – pedagogika społeczna, socjologia edukacji, socjopedagogiczne problemy młodzieży/ social pedagogy, sociology of education, socio-pedagogical problems of youth/
  6. doc. Dr. Miglė Eleonora Černikovaitė, PhD. (Uniwersytet Mykolasa Romerisa w Wilnie/ Mykolas Romeris University, Vilnius, Litwa) – komunikacja biznesowa, zintegrowany marketing i komunikacja międzykulturowa ze szczególnym uwzględnieniem etnocentryzmu kulturowego, komunikacja cyfrowa/ business communication, integrated marketing and intercultural communication with a special focus on cultural ethnocentrism, digital communication/
  7. prof. dr Gražina Čiuladienė (Uniwersytet Mykolasa Romerisa w Wilnie/ Mykolas Romeris University, Vilnius, Litwa) – edukacja, zarządzanie konfliktami, komunikacja międzykulturowa, mediacja międzykulturowa/ educational settings, conflict management, intercultural communication, cross-cultural mediation/
  8. dr Jarosław Chaciński (Akademia Pomorska w Słupsku/ Pomeranian University in Słupsk) – sztuka w edukacji międzykulturowej, pedagogika muzyki w perspektywie porównawczej, europejskie koncepcje pedagogiki muzyki/ art in intercultural education, music pedagogy in a comparative perspective, European concepts of music pedagogy/
  9. Ph.Dr. Milan Chmura (Uniwersytet Ostrawski/ University of Ostrava, Republika Czeska) – pedagogika, pedagogika społeczna, andragogika/ pedagogy, social pedagogy, andragogy/
  10. dr hab. Iwona Czaja-Chudyba, prof UP (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie/ Pedagogical University of Krakow) – pedagogika małego dziecka, psychopedagogika twórczości, pedagogika zdolności/ pedagogy of a small child, psychopedagogy of creativity, pedagogy of abilities/
  11. prof. PhDr. Pavol Dancák, PhD. (Uniwersytet Preszowski/ University of Presov, Republika Słowacka) – filozofia religii, filozofia edukacji, etyka wychowania/ philosophy of religion, philosophy of education, ethics of education/
  12. dr hab. Wioleta Danilewicz, prof. UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, pedagogika społeczna, pedagogika i edukacja międzykulturo-wa/ pedagogy, social pedagogy, intercultural education/
  13. dr hab. Mariusz Dębicki, prof. Uwr (Uniwersytet Wrocławski/ University of Wroclaw) – socjologia pogranicza, socjologia etniczności, sąsiedztwa narodowe w Europie Środkowo-Wschodniej/ sociology of bordeland, sociology of ethnicity, national neighborhoods in Central Eastern Europe/
  14. prof. dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/ Adam Mickiewicz University Poznań) – socjologia edukacji, nierówności społecznej w edukacji, kobiecości w kulturze globalnej, edukacja wielo- i międzykultu-rowa/ sociology of education, social inequality in education, femininity in global culture, multi- and intercultural education/
  15. dr hab. Przemysław Paweł Grzybowski, prof. UKW (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/ Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz) – pedagogika, pedagogika społeczna, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ pedagogy, social pedagogy, intercultural education/
  16. prof. dr hab. Andrei Harbatski (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, antropologia pedagogiczna, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ pedagogy, pedagogical anthropology, intercultural education/
  17. doc. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. (Uniwersytet Tomasza Baty w Zlinie/ Tomas Bata University in Zlin, Republika Czeska) – pedagogika społeczna, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ social pedagogy, multi- and intercultural education/
  18. dr hab. Anna Józefowicz, prof. UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, pedagogika i edukacja międzykulturowa, edukacja regionalna, dziecko i dzieciństwo w literaturze Podlasia/ pedagogy, intercultural education, regional education, child and childhood in the literature of Podlasie/
  19. prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD. (Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy/ Matej Bel University in Banská Bystrica, Republika Słowacka) – pedagogika, pedeutologia, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ pedagogy, pedeutology, intercultural education/
  20. prof. dr Eleftherios Klerides (Uniwersytet Cypryjski/ University of Cyprus, Cypr) – pedagogika porównawcza, antropologia społeczna, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ comparative pedagogy, social anthropology, intercultural education/
  21. dr hab. Leszek Korporowicz, prof. UJ (Uniwersytet Jagielloński/ Jagiellonian University in Kraków) – socjologia, socjologia kultury, komunikacja międzykulturowa/ sociology, sociology of culture, intercultural communication/
  22. dr hab. Mariusz Korczyński, prof. UMCS (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie/ Maria Curie Skłodowska University in Lublin) – pedagogika, edukacja międzykulturowa, dziedzictwo kulturowe/ pedagogy, intercultural education, cultural heritage/
  23. dr hab. Adela Kożyczkowska, prof. UG (Uniwersytet Gdański/ University in Gdańsk) – pedagogika, pedagogika i edukacja międzykulturowa, edukacja regionalna, socjologia etniczności/ pedagogy, intercultural education, regional education, sociology of ethnicity/
  24. prof. dr hab. Dariusz Kubinowski (Akademia Pomorska w Słupsku/ Pomeranian University in Słupsk) – pedagogika kultury, edukacja międzykulturowa, studia kulturowo-edukacyjne, metodologia badań jakościowych, choreologia/ cultural pedagogy, intercultural education, cultural and educational studies, qualitative research methodology, choreology/
  25. doc. PaedDr. Milena Lipnická, PhD. (Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy/ Matej Bel University in Banska Bystrica, Republika Słowacka) – pedagogika porównawcza, pedagogika specjalna, nierówności społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo/ comparative pedagogy, special education, social inequalities in culturally diverse environments/
  26. dr Natalia Maksymowicz-Mróz (Uniwersytet Szczeciński/ University of Szczecin) – etnografia, antropologia wizualna, edukacja pozaeuropejska, ruchy społeczne, studia nad tożsamością/ ethnography, visual anthropology, non-European education, social movements, identity studies/
  27. prof. PhDr. Josef Malach, CSc. (Uniwersytet Ostrawski/ University of Ostrava, Republika Czeska) – pedagogika, pedagogika społeczna, andragogika/ pedagogy, social pedagogy, andragogy/
  28. dr Urszula Markowska-Manista (Uniwersytet Warszawski/ University of Warsaw)edukacja międzykulturowa, kulturowe uwarunkowania rozwoju dziecka odmiennego kulturowo (badania w Afryce i w Europie), oświata mniejszości narodowych i etnicznych, migrantów oraz ludów rdzennych/ intercultural education, cultural conditions for the development of a culturally different child (research in Africa and Europe), education of national and ethnic minorities, migrants and indigenous peoples/
  29. dr hab. Dorota Misiejuk, prof. UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, edukacja międzykulturowa, komunikacja międzykulturowa/ pedagogy, intercultural education, intercultural communication/
  30. dr hab. Jolanta Muszyńska, prof. UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Bialystok) – pedagogika, edukacja międzykulturowa, edukacja regionalna/ pedagogy, intercultural education, regional education/
  31. prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta (Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie/ Christian Theological Academy in Warsaw) – pedagogika porównawcza, międzynarodowe badania komparatystyczne, edukacja wielokulturowa, reformy  w obszarze europejskiego systemu szkolnictwa wyższego/ comparative pedagogy, international comparative research, multicultural education, reforms in the area of the European higher education system/
  32. dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ (Uniwersytet Zielonogórski/ University of Zielona Góra) – pedagogika, pedagogika porównawcza, pedagogika oświatowa, pedagogika i edukacja międzykulturowa/ pedagogy, comparative pedagogy, pedagogy of school education, intercultural education/
  33. dr hab. Anna Odrowąż-Coates, prof. APS (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie/ The Maria Grzegorzewska University in Warszawa) – socjologia, nauki o polityce, pedagogika społeczna, nierówności społeczne w wymiarze socjo-edukacyjnym: płeć, etniczność i religia, edukacja wielo- i międzykulturowa/ sociology, political science, social pedagogy, social inequalities in socio-educational dimension of gender, ethnicity and religion, multi- and intercultural education/
  34. doc. PhDr. Jelena Petrucijová, CSc. (Uniwersytet Ostrawski/ University of Ostrava, Republika Czeska)  – antropologia kulturowa, etyka, badania międzykulturowe/ cultural anthropology, ethics, intercultural studies/
  35. prof. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki (Uniwersytet Zielonogórski/ University of Zielona Góra) – socjologia, socjologia wychowania, pedagogika społeczna/ sociology, sociology of education, social pedagogy/
  36. prof. dr hab. Irina Saukh(Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy/ National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Ukraina) – ekonomika i zarządzanie oświatą, międzynarodowe studia i badania porównawcze rozwoju szkolnictwa wyższego/ economics and management of education, international studies and comparative research on the development of higher education/
  37. prof. dr hab. Petro Sauch (Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy/ National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Ukraina) – filozofia, historia, stosunki międzynarodowe, pedagogika społeczna/ philosophy, history, international relations, social pedagogy/
  38. dr hab. Krzysztof Sawicki, UwB (Uniwersytet w Białymstoku/ University of Białystok) – pedagogika resocjalizacyjna, patologie społeczne, studia nad młodzieżą, nierówności społeczno-kulturowe w kontekście edukacyjnym / social rehabilitation, social pathologies, youth studies, socio-cultural inequalities in educational context/
  39. prof. RNDr. Tadeusz Siwek, CSc. (Uniwersytet Ostrawski/ University of Ostrava, Republika Czeska) – geografia polityczna, stosunki międzynarodowe, demografia, mniejszości etniczne /political geography, international relations, demography, ethnic minorities/
  40. prof. dr hab. Swietłana Sysoieva (Narodowa Akademia Nauk Pedagogicznych Ukrainy/ National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Ukraina) – pedagogika porównawcza, badania międzykulturowe, oświatologia/ comparative pedagogy, intercultural studies, educology/
  41. prof. dr hab. Jolanta Szempruch (Uniwersytet Rzeszowski/ University of Rzeszow) – pedagogika społeczna, socjologia edukacji, polityka społeczna i oświatowa, pedeutologia/ social pedagogy, sociology of education, social and educational policy, pedeutology/
  42. dr hab. Beata Szluz, prof. UR (Uniwersytet Rzeszowski/ University of Rzeszów) – pedagogika społeczna, socjologia rodziny, socjologia problemów społecznych/ social pedagogy, family sociology, sociology of social problems/
  43. dr Agata Świdzińska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie/ Maria Curie-Sklodovska University in Lublin) – edukacja międzykulturowa, edukacja globalna i społeczeństwo obywatelskie, kompetencje międzykulturowe, metody i formy pracy w środowisku wielokulturowym, lalki-motanki jako element dziedzictwa kulturowego/ intercultural education, global education and civil society, intercultural competences, methods and forms of work in a multicultural environment, motanka-dolls as an element of cultural heritage/
  44. doc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD. (Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy/ Matej Bel University in Banská Bystrica, Republika Słowacka) – socjologia edukacji, edukacja wielokulturowa, edukacja wyrównawcza dla dzieci ze środowisk defaworyzowanych społecznie, edukacja włączająca/ sociology of education, multicultural education, compensatory education for children from disadvantaged social environments, inclusive education/
  45. dr hab. Teresa Wilk, prof. UŚ (Uniwersytet Śląski w Katowicach/ University of Silesia in Katowice) – pedagogika, pedagogika społeczna /pedagogy, social pedagogy/
  46. dr hab. Dariusz Wojakowski, prof. AGH (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie/ AGH University of Science and Technology in Kraków) – socjologia stosunków etnicznych, antropologia społeczna, socjologia religii/ sociology of ethnic relations, social anthropology, sociology of religion/
  47. prof. dr hab. Radosław Zenderowski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie/ Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw) – konflikty etniczne w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach, polityka etniczna, relacje polityka – religia, granice i pogranicza, teorie stosunków międzynarodowych/ ethnic conflicts in Central and Eastern Europe and the Balkans, ethnic politics, relations between politics and religion, borders and borderlands, theories of international relations/
  48. dr Ewa Żmijewska (Fundacja Kultury i Języka Polskiego im. M. Reja w Krakowie/ The Rey Foundation for Polish Culture and Language in Krakow) – edukacja międzykulturowa, tożsamość etniczna grup mniejszościowych, praca z uczniem z doświadczeniem migracji/ intercultural education, ethnic identity of minority groups, working with students with experience of migration/

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart