The value of New Media in communication between teachers and pupils. Teacher-pupil relations in the age of the Internet
- Institution: Jagiellonian University in Cracow
- Year of publication: 2017
- Source: Show
- Pages: 89-99
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/IFforE2017.06
- PDF: iffe/10/iffe1006.pdf
Th is article aims to discuss the problem of communication at and outside of school, in a world dominated by digitisation. The prevailing fashion for the use of online information resources has moved into every aspect of life, including education. Interviews with teachers of different educational levels have been conducted. They were intended to illustrate teachers’ att itudes to the requirements of the increasing technological development. A basic question that accompanies the deliberations refers to the quality of education in the world of digitisation. The discussion is reinforced with examples and analyses of the current media education.
REFERENCES:
- ADAMS, C. (2012, 2 July), Technology as Teacher: Digital Media and the Re-Schooling of Everyday Life. Downloaded from: http://www.maxvanmanen.com/files/2012/12/2012-Adams-Technology-as-Teacher.pdf
- BLANCHARD, K., Carew, D. et al. (2010), Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły, MT Business Publishing House, Warsaw.
- DEWEY, J. (1972). Demokracja i wychowanie. Wprowadzenie do filozofii wychowania, trans by: Z. Doroszowa, Ossolineum Publishing House, Wrocław.
- DOMARADZKI, K. (2014, 22 November), Najbardziej pożądane kompetencje na rynku pracy w 2015 roku. Downloaded from: http://kariera.forbes.pl/10-najbardziejpozadanych-kompetencji-na-rynku-pracy-w-2015-roku,artykuly,187529,1,1.html.
- DURAJ-NOWAKOWA, K. (2000), Systemologiczne inspiracje pedeutologii, „Impuls” Publishing House, Cracow.
- DZIUBIŃSKA, M., Facebook, Twitter, Skype – moi nauczyciele. Downloaded from: http://www.kno.koweziu.edu.pl/artykuly/143-facebook-twitter-skype--moinauczyciele.html
- HOME Education in the UK. Downloaded from: http://home-ed.info/home_ed_articles/deschooling
- KALINOWSKA, S. (2012, 6 November), Media społecznościowe coraz popularniejsze w szkole. Downloaded from: http://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/2068-media-spolecznosciowe-coraz-popularniejsze-w-szkole
- COMMUNICATION (2011), in: PWN Dictionary of the Polish Language, PWN Publishing House, Warsaw.
- LEKCJE Czytania, Facebook. Downloaded from: https://www.facebook.com/LekcjeCzytania/?fref=ts
- LEKCJE ekonomii Dla Młodzieży, Downloaded from: https://www.facebook.com/EkonomiaDlaMlodziezy/
- LEKCJE polskiego, Facebook. Downloaded from: https://www.facebook.com/lekcjepolskiego/info/?entry_point=page_nav_about_item&tab=page_info
- MUSZKIETA, R. (2004), Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczycieli wychowania fizycznego, Wigo–IT and Graphics Studio Publishing House, Poznań.
- NYCZ, M., Smok, B.(2006), Rola i znaczenie wiedzy w społeczeństwie informacyjnym, „Polish Knowledge Management Association. Studia i Materiały”, 5(70 – 78).
- RAPORT Polska 2030. Downloaded from: polska2030.pl
- STRYKOWSKI, W. (1996), Ewolucja roli mediów w oświacie, in: W. Strykowski, A. Zając (eds.), Media w kulturze, nauce i oświacie, (8 – 12), Tarnowska Oficyna Wydawnicza Publishing House, Tarnów.
- TELEENGLISH Language School. Downloaded from: http://www.teleenglish.pl/
- WINKOWSKA -NOWAK, K. (2010, 20 September), Jak wykorzystywać sieć do komunikacji w szkole? Odpowiadają eksperci, nauczyciele, uczniowie. Downloaded from: http://www.ceo.org.pl/pl/szkola2zero/news/jak-wykorzystywac-siec-do-komunikacji-w-szkole-odpowiadaja-eksperci-nauczyciele
- ŻUKOWSKA, Z. (1993), Nauczyciel: człowiek – pedagog – specjalista, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, 4(12 – 14).