Modern teachers’ responsibilities in the contemporary changing culture. The role of brand personalities in the development of personal identities in adolescents
- Institution: Jagiellonian University in Cracow
- Year of publication: 2017
- Source: Show
- Pages: 116-124
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/IFforE2017.08
- PDF: iffe/10/iffe1008.pdf
In the contemporary society, teachers are confronted with an exceptional challenge that is different from those of earlier generations. In education, the subject of brand personality is not yet a well-studied field. The authors would like to shed some light on the important phenomenon.
REFERENCES:
- AAKER, L. (1997), Dimensions of Brand Personality, “Journal of Marketing Research”, 34.
- CHERNATONY, de L. (2003), Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- CHLEWIŃSKI, (1987), Postawy a cechy osobowości, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.
- DOLIŃSKI, (2003), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- EKEL, , Jaroszyński, J., Ostaszewska, J. (1965), Mały słownik psychologiczny, Wiedza Powszechna, Warszawa.
- FALKOWSKI, , Tyszka, T. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- FISKE, (1999), Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław.
- GRZEGORCZYK, (2005), Instrumenty kształtowania wizerunku marki, Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, Warszawa.
- HALL, S., Lindzey, C. (2010), Teorie osobowości, PWN, Warszawa.
- KA LL, (2004), Silna Marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- PATKOWSKI, (2010), Potencjał konkurencyjny marki, POLTEXT, Warszawa.
- PLUMMER, J. (1984), How Personality makes a difference, “Journal of Advertising Research”.
- MCCRA E, Costa, P.T. (2005), Osobowość dorosłego człowieka: perspektywa teorii pięcioczynnikowej, Wydawnictwo WAM, Kraków.
- SIEK, (1986), Struktura osobowości, Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa.
- SPERLING, P. (1995), Psychologia, Zysk i S-ka, Poznań.
- STRELAU, (2000), Osobowość jako zespół cech, [w:] Psychologia. Podręcznik Akademicki, t. 2, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.
- UPSCHAW, B. (1995), Building Brand Identity, John Wiley & Sons.
brand personality Education pupil-teacher relationship technological culture current generation