Doświadczenie migracji w badaniach, edukacji i praktyce życia codziennego. Tytułem wprowadzenia
- Institution: Uniwersytet w Białymstoku
- ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3355-0098
- Year of publication: 2020
- Source: Show
- Pages: 9-14
- DOI Address: https://doi.org/10.15804/kie.2020.03.01
- PDF: kie/129/kie12901.pdf
REFERENCES:
- Barzykowski, K., Grzymała-Moszczyńska, H., Dzida, D., Grzymała-Moszczyńska, J., Kosno, M. (2013). One są wśród nas. Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
- Kubin, K., Świerszcz, J. (współpraca) (2014). Równe traktowanie po omacku. Raport z badania dotyczącego zjawiska wykluczenia dzieci z doświadczeniem migracji w szkołach w Polsce oraz podejmowanych działań zmierzających do ich integracji. Warszawa: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej.
- Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations. Software of the mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGrawHill.
- Kożyczkowska, A., Młynarczuk-Sokołowska, A. (2018). Kulturowe konteksty dzieciństwa. Szkice antropologiczno‑pedagogiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
- Kubitsky, J. (2012). Psychologia migracji. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
- Młynarczuk-Sokołowska, A. (2020). Na uchodźczej ścieżce. Doświadczenie przymusowej migracji w procesie edukacji formalnej. Forum Pedagogiczne, 10(2).
- Potoniec, K. (2015). Integracja uczniów uchodźców w Polskiej szkole. Białystok: Fundacja Dialog.
- Sellars M. (2020). Educating Students with Refugee and Asylum Seekers Experience. A Commiunity to Humanity. Opladen-Berlin-Toronto: Verlag Barbara Budich.
- Cudzoziemcy. (2020). Pobrane z: https://udsc.gov.pl/cudzoziemcy/.