Teachers’ perception of their competences and professional education – empirical study

  • Author: Beata Dyrda
  • Institution: University of Silesia
  • Author: Irena Przybylska
  • Institution: University of Silesia
  • Year of publication: 2008
  • Source: Show
  • Pages: 103-113
  • DOI Address: https://doi.org/10.15804/tner.08.15.2.08
  • PDF: tner/200802/tner1508.pdf

In the article the authors intend to refer to the empirical study concerning teachers’ perception of their education and needed competences. The surveyed group consisted of 72 teachers from different educational institutions (mostly primary and secondary schools). The first part of the article deals with the latest standards of teachers’ professional preparation based on legal regulations. The subsequent part is the analysis of the obtained data which contributed to important conclusions and practical indications.

REFERENCES:

  • Koć-Seniuch, G. (2000). Od kwalifikacji nauczycielskich do kompetencji nauczycielskich. In G. Koć-Seniuch, A. Cichocki (ed.), Nauczyciel i uczniowie w dyskursie edukacyjnym. Białystok: Trans Humana.
  • Kowalczyk, D. (2001). Kompetencje nauczyciela w reformowanej szkole. In P. Przybysz (red.), Edukacja wobec wyzwań różnorodności. Gdynia.
  • Kwiatkowska-Kowal, B. (1994). Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej (nowe konteksty, stan możliwości przeobrażeń). Warszawa.
  • Strykowski W. (2003). Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej. Poznań
  • Włoch, St. (2006). Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce. Opole.
  • The Act of Higher Education of 27 July 2005
  • The Regulation by the Minister of National Education and Sport of 7 September 2004
  • The Teachers Charter of 26 January 1982 with later amendments

pedeutology competences teacher education

Wiadomość do:

 

 

© 2017 Adam Marszałek Publishing House. All rights reserved.

Projekt i wykonanie Pollyart